Batu Karang

       Batu Karang adalah penyakit yang sering dihidapi orang dewasa samada lelaki atau wanita. Penyakit ini terhasil dari kegagalan sistem pencernaan untuk mengolah asid yang terdapat dalam makanan. Asid ini akan terkumpul dan membentuk kristal membesar dan menjadi batu karang.
       Tanda penyakit Batu Karang ialah rasa sakit menyucuk yang bersangatan di bahagian bawah perut, kiri, kanan dan pinggang. Lelaki yang mengidap Penyakit Batu Karang akan berasa sakit ketika hendak membuang air kecil dan hanya mengeluarkan air kencing yang sedikit atau terasa tidak puas kerana saluran kencing tersumbat. Keadaan ini menyebabkan pesakit berasa tidak selesa dan kesakitan yang bersangatan.
Batu Karang yang terbentuk di dalam buah pinggang jika tidak dirawat dengan segera lama kelamaan boleh merosakkan buah pinggang.
       Di Pusat Rawatan Akupuntur Bekam Ar Ridhwan, pesakit akan dirawat dengan kombinasi rawatan Akupuntur, penawar Ar Ridhwan, dan Air Penawar yang didoa dengan doa yang berkaitan dengan penyakit Batu Karang. Insya Allah berkat kombinasi 3 rawatan ini ramai pesakit yang telah berhasil sembuh dan kembali hidup normal.

No comments:

Post a Comment